اخبار

تحقق وعده آب‌رسانی به شهر لافت و ۱۱ روستای قشم با آب‌شیرین‌کن «قشم مولد»
 

تحقق وعده آب‌رسانی به شهر لافت و ۱۱ روستای قشم با آب‌شیرین‌کن «قشم مولد»


چهارشنبه، 15 آذر 1402

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: وعده وزیر نیرو در سفر به  قشم برای تأمین آب شرب شهر لافت و ۱۱ روستای این جزیره مسیر محقق شد و مشترکان این مناطق از آب‌شیرین‌کن «قشم مولد» تأمین آب شدند.

عبدالحمید حمزه‌پور در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه وزیر نیرو طی سفر کاری نوروزی سال گذشته پس از درخواست مردم قول انعقاد قرارداد خرید تضمینی آب تولیدی این تأسیسات در راستای ارتقای تأمین و پایداری آب مورد نیاز این جزیره را داده بود، افزود: کلنگ اجرای خط انتقال در هفته دولت به دست استاندار هرمزگان به زمین زده شد و قرارداد خرید تضمینی به ظرفیت پنج هزار مترمکعب به امضا رسید.

در حال حاضر انتقال پنج هزار مترمکعب آب در شبانه‌روز از سایت قشم مولد برنامه‌ریزی شده است که باعث بهبود وضعیت آب آشامیدنی جمعیتی افزون‌بر ۱۹ هزار و ۲۹۱ نفر در جزیره قشم خواهد شد. با وارد مدار شدن این ظرفیت، میزان تولید آب شیرین در این شهرستان به بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است.

قرارداد خرید تضمینی پنج هزار متر مکعب آب در شبانه‌روز، شهریورماه امسال هم‌زمان با هفته دولت با حضور استاندار هرمزگان بین شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان و شرکت قشم مولد امضا شده بود که در سریع‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری رسید.

شایان ذکر است نیروگاه تولید هم‌زمان آب و برق پاسارگاد قشم با ظرفیت تولید 500 مگاوات در زمینی به مساحت 100 هکتار در جزیره قشم واقع شده است. کارفرمای این طرح، شرکت قشم مولد پاسارگاد است و این نیروگاه تأمین برق و یوتیلیتی پالایشگاه پارس بهین پالایش قشم را نیز عهده‌دار است.​​

تصاویر
  • تحقق وعده آب‌رسانی به شهر لافت و ۱۱ روستای قشم با آب‌شیرین‌کن «قشم مولد»
رتبه
اشتراک گذاری