اخبار

شرکت قشم مولد پاسارگاد، آب شرب بخشی از جزیره قشم را تأمین می‌کند
 

شرکت قشم مولد پاسارگاد، آب شرب بخشی از جزیره قشم را تأمین می‌کند

در پی امضای قرارداد با آبفای هرمزگان با حضور استاندار

چهارشنبه، 08 شهریور 1402
هم‌زمان با هفته دولت قرارداد خرید تضمینی پنج هزار مترمکعب آب در شبانه‌روز برای پایداری منابع آبی ۲ شهر و هفت روستا بین شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان و شرکت قشم مولد پاسارگاد امضا شد.
به گزارش روابط عمومی گروه گسترش انرژی پاسارگاد، طی این قرارداد 15 ساله که امروز چهارشنبه 8 شهریور با حضور استاندار هرمزگان به امضا رسید روزانه 5 هزار مترمکعب آب برای مصارف شهرهای درگهان، لافت و روستاهای حومه، از طریق تجهیزات آب‌شیرین‌کن قشم مولد اختصاص خواهد یافت.
در مراسم امضای قرارداد که علاوه بر مهدی دوستی استاندار هرمزگان، عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل آب و فاضلاب استان هرمزگان، مهدی جمشیدی دانا مدیرعامل شرکت قشم مولد پاسارگاد، غلامرضا حاجبی امام‌جمعه قشم و شیخ عبدالرحیم خطیبی امام‌جمعه اهل سنت قشم حضور داشتند، استاندار هرمزگان با تقدیر از مجموعه گسترش انرژی پاسارگاد به دلیل همکاری ویژه برای به ثمر رساندن این پروژه، حجم سرمایه‌گذاری دولت در بخش تأمین آب شرب استان هرمزگان و به‌ویژه جزیره قشم را قابل‌توجه ارزیابی کرد و گفت: پروژه‌های آب‌رسانی هرمزگان به‌خصوص جزیره قشم با حمایت ویژه رئیس‌جمهور عملیاتی شده است. این حمایت‌ها باعث شده تا شاهد رشد چند برابری سرمایه‌گذاری در حوزه آب باشیم.
مهدی دوستی افزود: دولت پای کار آب‌رسانی هرمزگان است و وزیر نیرو هر ۲ هفته یک‌بار در خصوص آب هرمزگان نشست برگزار کرده و پیشرفت پروژه‌ها بررسی شده و اعتبار لازم توسط سازمان برنامه‌وبودجه تزریق شده که امیدواریم با این حمایت‌ها مسئله آب این استان به‌ویژه قشم حل شود.
شایان ذکر است شرکت قشم مولد پاسارگاد در سال 1386 با هدف سرمایه‌گذاری و احداث (طراحی، ساخت و بهره‌برداری) نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق با ظرفیت 500 مگاوات در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی منطقه آزاد قشم تأسیس شد و بهره‌برداری از نيروگاه گازی 85 مگاواتی و احداث تأسیسات تولید بخار و آب شيرین کن از دیگر فعالیت‌های این شرکت محسوب می‌شود.
تصاویر
  • شرکت قشم مولد پاسارگاد، آب شرب بخشی از جزیره قشم را تأمین می‌کند
  • شرکت قشم مولد پاسارگاد، آب شرب بخشی از جزیره قشم را تأمین می‌کند
  • شرکت قشم مولد پاسارگاد، آب شرب بخشی از جزیره قشم را تأمین می‌کند
رتبه
اشتراک گذاری