اخبار

نیروگاه خورشیدی پاسارگاد دامغان با ظرفیت 10 مگاوات افتتاح شد
 

نیروگاه خورشیدی پاسارگاد دامغان با ظرفیت 10 مگاوات افتتاح شد


جمعه، 14 بهمن 1401

نیروگاه خورشیدی پاسارگاد دامغان با ظرفیت 10 مگاوات که به همت گروه گسترش انرژی پاسارگاد احداث شده بود  پنج شنبه (۱۳ بهمن ماه) با حضور دکتر علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو، مهندس علیرضا صادق آبادی، مدیرعامل گروه گسترش انرژی پاسارگاد، مهندس سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان ،علی اکبر علیزاده، نماینده مردم دامغان در مجلس افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی گروه گسترش انرژی  پاسارگارد، وزیر نیرو در  افتتاح این مراسم گفت: نیروگاه خورشیدی ۱۰‌مگاواتی پاسارگاد دامغان که با تلاش شرکت گسترش انرژی پاسارگاد به بهره برداری رسید از فناوری های روز برخوردار است و می تواند بیشترین استفاده را از انرژی خورشیدی داشته باشد؛زیرا که صفحات آن متحرک هستند و از رو و پشت صفحه قدرت تولید برق وجود دارد.

وزیر نیرو تصریح کرد: نیروگاه ۱۰ مگاواتی دامغان می‌تواند بیش از ۶۰ درصد برق مورد نیاز شهر دامغان را تامین می‌کند و به بیان دیگر با استفاده از اینگونه نیروگاه ها، بخش قابل توجهی از برق مصرفی بدون ایجاد آلودگی، آسیب به منابع آبی و با رعایت ملاحظات محیط زیستی، تامین خواهد شد.

وی با قدرانی از زحمات هلدینگ انرژی پاسارگاد، به عنوان سرمایه گذار نیروگاه افزود: هلدینگ پاسارگاد از بهره وری و ظرفیت بسیار بالایی برای احداث نیروگاه در دیگر شهرهای کشور برخوردار است.

تصاویر
  • نیروگاه خورشیدی پاسارگاد دامغان با ظرفیت 10 مگاوات افتتاح شد
رتبه
اشتراک گذاری