اخبار

نخستین کافه دانشی هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد برگزار شد
 

نخستین کافه دانشی هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد برگزار شد


چهارشنبه، 08 تیر 1401

نخستین کافه دانشی هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد با موضوع "برنامه کاربردی حساسیت سنجی ویژه مدل سازی مالی و مهندسی در VBA ؛ رویکرد بررسی کمی تغییر پارامترهای مستقل بر تابع هدف" در محل کافی شاپ شرکت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گسترش انرژی پاسارگاد، مهندس شاه کرمی کارشناس برنامه‌ریزی و کنترل پروژه معاونت بالادستی در این نشست  گفت: فرآیند حساسیت سنجی و تحلیل های مربوطه از مهم ترین ارکان تکمیلی مدل سازی های مالی و مهندسی است که انجام صحیح اینگونه تحلیل ها با توجه به بازه  داده های مورد مطالعه، نیازمند دانش و تخصص مربوطه، دقت کافی و صرف زمان لازم است.

مهندس شاه کرمی با بیان اینکه محیط اکسل رایج ترین محیط خروجی گیری از نرم افزار های کاربردی و بستر انجام تحلیل های حساسیت سنجی است، افزود: در این دانش سعی شده است با اتکا به برنامه نویسی در محیط ویژوال بیسیک، برنامه ای کاربردی جهت انجام خودکار فرآیند حساسیت سنجی با قابلیت ارائه تمامی نتایج و نمودار های مورد نیاز این مطالعات طراحی شود.

وی ادامه داد: این دانش در نظر گیری الزامات تخصصی، سهولت کاربری و خودکار سازی حداکثری اجرای فرآیند مربوطه، منجر به طراحی برنامه ای شد که بدون نیاز به هیچ آموزش قبلی، قابلیت اخذ هرگونه مدل و فایل داده ای را به عنوان ورودی داشته و بدون نیاز به کاربر فرآیند کامل حساسیت سنجی یک و یا دو متغیره را برحسب نیاز کاربر و به صورت خودکار اجرا کرده و نهایتا گزارش دقیق و جامعی از نتایج محاسبه شده و نمودار سه بعدی مربوطه را به کاربر ارائه خواهد داد.

مهندس شاه کرمی در پایان گفت: فایل نهایی این برنامه با شرح کاملی از نحوه استفاده، قابلیت های تکمیلی برنامه، ذکر مثال های کاربردی در صنعت و در نهایت فرصت های موجود در هم افزایی دانشی با سایر همکاران در سامانه مدیریت دانش شرکت بارگذاری شده است.

گفتنی است 30 نفر از مدیران، روسا و کارشناسان واحدهای سازمانی شرکت در این نشست حضور داشتند.

تصاویر
  • نخستین کافه دانشی هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد برگزار شد
  • نخستین کافه دانشی هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد برگزار شد
  • نخستین کافه دانشی هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد برگزار شد
رتبه
اشتراک گذاری