اخبار

به همت شرکت گسترش انرژی پاسارگاد؛نخستین دبستان هوشمند هفت کلاسه در روستای زینبی جزیره قشم افتتاح شد.
 

به همت شرکت گسترش انرژی پاسارگاد؛نخستین دبستان هوشمند هفت کلاسه در روستای زینبی جزیره قشم افتتاح شد.


دوشنبه، 04 مهر 1401

به گزارش روابط عمومی شرکت گسترش انرژی پاسارگاد به نقل از ایرنا؛ مجید قاسمی مدیر عامل بانک پاسارگاد در آیین افتتاح این مدرسه هوشمند گفت: ما امروز توفیق این را داشتیم که مدرسه ای را که در اردیبهشت امسال کار ساخت آن را آغاز کرده بودیم، در مهر ماه و نخستین روز از سال تحصیلی جدید برای حضور ۴۲۰ دانش آموز روستای زینبی جزیره قشم افتتاح کنیم.  

وی افزود: امیدواریم از این مدرسه مردان و زنان بزرگی برای کمک به آینده کشور دانش آموخته شوند.

مدیر عامل بانک پاسارگاد اضافه کرد: ساخت این دبستان هوشمند در جهت مسئولیت های اجتماعی این بانک صورت گرفته است.

قاسمی با اشاره به اینکه مسئولیت اجتماعی جنبه های مختلفی دارد و اول باید دید که ذینفعان یک بنگاه اقتصادی یا یک بانک چه کسانی هستند، گفت: ما به تعداد همه ملت ایران احساس مسوولیت می کنیم و همه آنها ذینفعان ما هستند.

وی با بیان اینکه: کاری که ما می کنیم از بودجه دولت نیست اما به هر صورت بیت المال محسوب می شود، افزود: ما به طور مستقیم و غیر مستقیم ۱.۵ میلیون نفر سهامدار داریم و نزدیک به ۱۲ میلیون نفر غیر سهام دار ذینفع، سپرده گذار و افرادی که از خدمات بانک پاسارگاد استفاده می کنند.

مدیر عامل بانک پاسارگاد اعلام کرد: از جمله سرمایه گذاری های بانک پاسارگاد در قشم می توان به همین مدرسه پاسارگاد روستای زینبی قشم،پالایشگاه نفت سنگین پاسارگاد قشم، اسکله نفتی پاسارگاد قشم، نیروگاه تولید همزمان آب و برق پاسارگاد قشم، پالایشگاه نفت سنگین پاسارگاد قشم اشاره کرد.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر حدود پنج درصد از برق کشور توسط شرکت گسترش انرژی پاسارگاد تامین می شود، همچنین در حوزه معادن ما توانسته ایم در استان های کرمان و سمنان پرونده خام فروشی را ببنیدم و در کنار هر معدنی یک واحد فرآوری، یک کارخانه و یک زنجیره تکمیلی برای اینکه مواد معدنی خام صادر نشود ایجاد کرده ایم.

قاسمی گفت: در حوزه سلامت ماموریت ساخت هفت هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی را در کشور بر عهده داریم که طبق نظر وزارت بهداشت جانمایی آنها مشخص می شود و ما در حال اقدام آن هستیم، در حوزه ای. سی. تی از بزرگترین موسسه ای. سی. تی که بیش از هفت هزار نفر از جوانان صاحب فن، هنر و نوآوری در آن فعالیت دارند، حمایت می کنیم.

وی توضیح داد: در حوزه بیمه پاسارگاد بیش از ۱۵۵ هزار نفر شاغل هستند که بیمه پاسارگاد هزار و ۱۸۰ نفر بیشتر کادر ندارد، اما نزدیک به ۶۰ هزار دفتر نمایندگی این بیمه در سراسر کشور در حال فعالیت است، که فقط در حوزه بیمه ما فقط هشت میلیون نفر عضو بیمه عمر داریم که تقریبا اگر بگوییم مشتریان چند تا بانک از این حدود ۳۰ بانک بیشتر از هشت میلیون نفر مشتری می توانند باشند تقریبا به تعداد انگشتان یک دست است.

مدیرعامل بانک پاسارگاد با بیان اینکه تمامی موارد یادشده جزو مسوولیت اجتماعی بانک پاسارگاد است، گفت: پولی که مردم نزد ما سپرده گذاری می کنند امانت است و ما باید از آن درست استفاده و سرمایه گذاری کنیم، برکت این پول خیلی زیاد است، وقتی ما امانت داری می کنیم شما مشاهده می کنید یک بانکی که ظرف ۱۸ سال فعالیت خود را آغاز کرده امروز نخستین شاخص های توانمندی را در کشور دارد و جزو ۳۰۰ بانک اول دنیا در ارزیابی ها به حساب می آید.

وی با اشاره به اینکه بانک پاسارگاد تاکنون ۱۸ کتابخانه و ۴۰ مدرسه در کشور ساخته که از آنها بهره برداری شده است، افزود:  هشت مدرسه و ۲ کتابخانه جدید نیز توسط این بانک در جریان ساخت قرار دارند و در عمل یک چیزی حدود هفتاد مدرسه و کتابخانه را ظرف سه یا چهار سال گذشته این بانک ساخته و در راستای مسوولیت اجتماعی خود تحویل داده است.

قاسمی گفت : انتظار ما از مقامات آموزش و پرورش این است که معلمان بتوانند دانش آموزان این مدارس را خوب هدایت و راهبری کنند، با کیفیت خوب تدریس کنند و از این دانش آموزان دستگیری کنند و آنها را ارتقا ببخشند و مردان و زنان آینده کشور را خوب تربیت کنند.

وی گفت: اکنون قرار بر این است که ما در مراکز استان ها مدرسه دارالفنون بسازیم و از مدیرعامل آموزش و پرورش استان هرمزگان درخواست کرده ایم که یک زمین مناسبی را در شهر بندرعباس مرکز این استان برای ساخت این مدرسه در اختیار ما قرار دهند تا ما این کار را آغاز کنیم، اکنون ما به عنوان بانک پاسارگاد نخستین مدرسه دارالفنون را در استان خوزستان و شهرستان دزفول به عنوان شهر مقاومت ساخته ایم که ان شاء الله در همین هفته و روز چهارشنبه آن را افتتاح خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش همچنین علیرضا صادق آبادی مدیر عامل شرکت گسترش انرژی پاسارگاد نیز در این مراسم گفت: عملیات ساخت این مدرسه هوشمند از نیمه اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شد و از آنجا وعده داده بودیم تا قبل از آغاز سال تحصیلی جاری کار این مدرسه به اتمام برسد این طرح با تلاش شبانه روزی  همکاران  ما اجرایی شد و این درحالی بود که در بازه زمانی چهار ماهه ساخت چنین مدرسه ای با این استاندارد کار فوق العاده مشکلی است که ما خوشبختانه در آن توفیق خدمت پیدا کردیم.

صادق آبادی همچنین اظهار کرد:این مدرسه هوشمند  در غرب جزیره قشم و در روستای زینبی واقع شده و با ۹۴۰ متر مربع مساحت از سوی گروه گسترش انرژی پاسارگاد احداث گردیده و دارای ۷ کلاس است و با آخرین تجهیزات و امکانات آموزشی و کمک آموزشی کار خدمت رسانی به این منطقه کم برخوردار را آغاز کرده است.

وی تاکید کرد : بی تردید ما امید داریم که بچه هایی که در این مدرسه تحصیل می کنند آینده بسیار روشنی پیدا خواهند کرد و به رشد و توسعه هرچه بیشتر کشور شتاب خواهند بخشید.

تصاویر
  • به همت شرکت گسترش انرژی پاسارگاد؛نخستین دبستان هوشمند هفت کلاسه در روستای زینبی جزیره قشم افتتاح شد.
رتبه
اشتراک گذاری