اخبار

 توافقنامه همکاری ۲۰۰ میلیون دلاری بین معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و گروه گسترش انرژی پاسارگاد
 

توافقنامه همکاری ۲۰۰ میلیون دلاری بین معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و گروه گسترش انرژی پاسارگاد


توافقنامه همکاری ۲۰۰ میلیون دلاری بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و گروه گسترش انرژی پاسارگاد در زمینه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در زنجیره‌های ارزش بالادستی نفت به امضا رسید.
شنبه، 30 اردیبهشت 1402

به گزارش روابط عمومی گروه گسترش انرژی پاسارگاد، این توافقنامه در چهارمین روز بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در حضور دکتر حسن خجسته‌مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و دکتر دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، توسط دکتر مشایخ معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور و مهندس علیرضا صادق‌آبادی مدیرعامل گروه گسترش انرژی پاسارگاد به امضا رسید.

موضوع این تفاهم‌نامه، همکاری در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه‌های اکتشاف، توسعه و بهره‌برداری و سرمایه‌گذاری در صنایع نفت، گاز و‌ انرژی‌های تجدیدپذیر است. 

در ابتدای این مراسم معاون‌علمی و‌فناوری ریاست جمهوری گفت: موافقت‌نامه‌هایی که امروز امضا شد، هدفمند و با حدود و ثغور و اعداد و ارقام مشخص هستند و کارگروهی برای هر موضوع تشکیل می‌شود تا موافقتنامه‌ها تبدیل به قرارداد شود.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: رویکرد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این است که قبل از آغاز کار مجموعه دانش‌بنیان در هر حوزه، بازار، مطالعه و تعریف شده باشد تا وقتی محصول به نتیجه رسید به دنبال بازار نباشد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اينکه دو سوم فعالیت‌های معاونت، به برنامه‌های بازار محور و تامین بازار اختصاص دارد افزود: اگر بتوانیم تضمین خرید ایجاد و شرکت توانمند عرضه کنیم، قطعا با توجه به ارزش افزوده بالا، سرمایه تامین خواهد شد.

دکتر خجسته‌مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت نیز در سخنانی در این مراسم گفت: ما در مسیری قدم برمی‌داریم که مسائل و چالش‌های مهم صنعن نفت را بویژه در بخش بالادستی تبدیل به مسائل فناورانه کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان اينکه امروز شاهد رویداد مهمی هستیم گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، کمک‌های فراوانی در جهت دانش‌بنیان کردن تولید ارائه داده‌اند و ما همکاری‌های خوبی در سالهای اخیر با معاونت علمی داشتیم. 

 خجسته‌مهر با بیان اينکه شعار نمایشگاه امسال هم "تولید فناورانه، مصرف بهینه" است گفت: این توافق‌نامه‌ها که امروز امضا شد به منزله قرارداد است و این یعنی ما بررسی‌های فنی و اقتصادی را در مورد این موافقت‌نامه‌ها پشت سر گذاشته‌ایم. هر چقدر ساخت داخل رونق بگیرد و استفاده حداکثری از شرکتهای دانش‌بنیان صورت گیرد، موجب رشد تولید خواهد شد و رشد تولید، افزایش درآمد را در پی خواهد داشت که تاثیر مهمی در مهار تورم دارد.

تصاویر
  •  توافقنامه همکاری ۲۰۰ میلیون دلاری بین معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و گروه گسترش انرژی پاسارگاد
  •  توافقنامه همکاری ۲۰۰ میلیون دلاری بین معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و گروه گسترش انرژی پاسارگاد
رتبه
اشتراک گذاری