اخبار

دستاوردهای انرژی پاسارگاد در قشم + (فیلم)
 

دستاوردهای انرژی پاسارگاد در قشم + (فیلم)


شنبه، 08 بهمن 1401

دومین نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در حالی به پایان رسید که توانمندی ها و دستاوردهای پروژه های سه گانه نفت و انرژی گروه گسترش انرژی پاسارگاد و شرکت های دیگر در این نمایشگاه به صورت ویژه مورد استقبال قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی گروه گسترش انرژی پاسارگاد، حامد دشمن فنا مدیر عامل پارس بهین پالایش نفت قشم  در این نمایشگاه اظهار داشت: شرکت پالایش نفت قشم سازنده و بهره بردار نفت سنگین پاسارگارد قشم است. پالایشگاه نفت قشم نخستین پالایشگاه نفت فوق سنگین کشور محسوب می‌شود که بر مبنای نفت سنگین استخراج شده از میادین سروش و نوروز، غرب کارون و لایه نفتی کوروش طراحی شده است. 
وی تصریح کرد: با توجه به محدود بودن مشتریان این نوع نفت و همچنین شرایط سخت تحریم که فروش نفت سنگین کشور را بیش از پیش با چالش مواجه کرده است، راه اندازی این پالایشگاه تاثیر بسزایی در کاهش تاثیر تحریم‌های ظالمانه بر کشور دارد.
وی خاطرنشان کرد: فاز اول این پالایشگاه با ظرفیت ۳۵ هزار بشکه در روز در دی ماه ۱۴۰۰ با حضور ریاست محترم جمهوری به بهره برداری رسید. در این یک سال هدف اصلی شرکت کسب بازارهای محصولات تولیدی خود بوده است که تولیدات این شرکت قیر است که ظرفیت تولیدی این شرکت یک میلیون تن در سال است و به عنوان بزرگترین تولید کننده قیر در کشور است.

تصاویر
  • دستاوردهای انرژی پاسارگاد در قشم + (فیلم)
رتبه
اشتراک گذاری