اخبار

موسوی عضو کمیسیون انرژی مجلس: استفاده از ظرفیت بانک‌ها در طرح‌های نفت و گاز برای صنعت و بانک منافع بسیاری دارد
 

موسوی عضو کمیسیون انرژی مجلس: استفاده از ظرفیت بانک‌ها در طرح‌های نفت و گاز برای صنعت و بانک منافع بسیاری دارد


هم اکنون نیز برخی بانک‌ها از جمله بانک ملت، تجارت، پاسارگاد و ... وارد عرصه سرمایه گذاری در حوزه نفت و انرژی شده‌اند که طرح‌های خوبی نیز از جمله راه‌اندازی نخستین پالایشگاه نفت خام فوق‌سنگین قشم و امضای تفاهم‌نامه تامین منابع مالی احداث خطوط لوله بود که بانک‌ها در اجرایی شدن آن و تامین مالی برای آن نقش داشته‌اند.
یکشنبه، 01 خرداد 1401

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به اقدام‌ها و برنامه‌های دولت و وزارت نفت برای استفاده از ظرفیت بانک‌ها در طرح‌های نفت و گاز اشاره کرد و گفت: بدون شک استفاده از ظرفیت بانک‌ها در طرح‌های نفت و گاز، هم برای صنعت و هم بانک منافع بسیاری خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی شرکت گسترش انرژی پاسارگاد، سیدموسی موسوی با بیان اینکه ورود برخی بانک‌ها به صورت سرمایه‌گذار در عرصه صنعت نفت و گاز از منافع بسیاری برخوردار است، گفت: هرچند سرمایه‌گذاری‌های غیرمولد برای بانک‌ها سودآور است، اما ممکن است در کل برای کشور آورده چندانی نداشته باشد، از این رو یکی از صنایعی که سرمایه‌گذاری در آن می‌تواند سودآور باشد، صنعت نفت و گاز است.

وی افزود: هم اکنون نیز برخی بانک‌ها از جمله بانک ملت، تجارت، پاسارگاد و ... وارد عرصه سرمایه گذاری در حوزه نفت و انرژی شده‌اند که طرح‌های خوبی نیز از جمله راه‌اندازی نخستین پالایشگاه نفت خام فوق‌سنگین قشم و امضای تفاهم‌نامه تامین منابع مالی احداث خطوط لوله بود که بانک‌ها در اجرایی شدن آن و تامین مالی برای آن نقش داشته‌اند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از اولویت‌هایی که هم‌اکنون باید در صنعت نفت مورد توجه قرار گیرد توسعه هرچه بیشتر میدان‌های مشترک نفت و گاز است که توسعه آن به منابع مالی نیاز دارد و بانک‌ها می‌توانند در تامین این منابع به میدان بیایند.

موسوی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در میدان‌های مشترک نفت و گاز برای کشور و مردم منافع بسیاری دارد، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی و کمیسیون انرژی می‌تواند با ایجاد ساز و کارها و قوانین مناسب به ورود بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی کمک کند و چالش‌های این بخش را از پیش روی بردارد.

تصاویر
  • موسوی عضو کمیسیون انرژی مجلس: استفاده از ظرفیت بانک‌ها در طرح‌های نفت و گاز برای صنعت و بانک منافع بسیاری دارد
رتبه
اشتراک گذاری