اخبار

قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: همکاری نظام بانکی با صنعت نفت، همکاری برد برد است
 

قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: همکاری نظام بانکی با صنعت نفت، همکاری برد برد است


شکل‌گیری کنسرسیوم‌های مالی با حضور چند بانک، انگیزه بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری در صنعت نفت را بالا برده و ریسک فعالیت آنها را کاهش می‌دهد.
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: هدایت منابع مالی بانک‌ها به صنعت نفت به‌صورت امری مبارک برای اقتصاد ایران، صنعت نفت و نظام بانکی است که بدون تردید این همکاری، همکاری برد برد تلقی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت گسترش انرژی پاسارگاد، جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به موضوع استفاده از ظرفیت بانک‌ها در طرح‌های نفت و گاز اشاره کرد و گفت: شکل‌گیری کنسرسیوم‌های مالی با حضور چند بانک، انگیزه بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری در صنعت نفت را بالا برده و ریسک فعالیت آنها را کاهش می‌دهد.

وی افزود: ایجاد و تقویت سازوکارهای حضور نظام بانکی در صنعت نفت، علاوه بر پر کردن خلأ کمبود منابع مالی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای صنعت نفت، موجب کارآمدی و سودآوری پایدار و اقتصادی نظام بانکی کشور می‌شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی باید سرمایه‌های سرگردان در حوزه‌های مسکن، خودرو و غیره را به سوی صنعت به‌ویژه صنعت نفت سوق داد، گفت: هدایت منابع بانک‌ها به سمت پیشران و لکوموتیو اقتصاد ایران (صنعت نفت و گاز) بدون تردید به ساماندهی و نقش‌آفرینی مثبت بانک‌ها در نظام اقتصادی کشور و عدم انحراف آنها از منطق بانکی منجر می‌شود.

قادری اظهار کرد: حضور سودآور و منطقی بانک‌ها در صنعت نفت و گاز زمینه تقویت توانمندی بانک‌ها برای حضور پایدار در این صنعت و سودآوری پایدار برای بانک‌ها می‌شود. این شرایط نه‌تنها به تق ویت نظام بانکی و رضایت سهامداران آنها منجر می‌شود، بلکه اقتصاد ملی و خصوصاً بازار سرمایه را در مسیر رشد و رونق قرار می دهد.

تصاویر
  • قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: همکاری نظام بانکی با صنعت نفت، همکاری برد برد است
رتبه
اشتراک گذاری