اخبار

عرضه نسخه کامل صنعتی شبیه ساز رتینا به صورت رایگان در نمایشگاه بین المللی نفت
 

عرضه نسخه کامل صنعتی شبیه ساز رتینا به صورت رایگان در نمایشگاه بین المللی نفت


چهارشنبه، 21 اردیبهشت 1401

برای اولین بار نسخه کامل صنعتی شبیه ساز رتینا به صورت رایگان در نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به اساتید، دانشجویان دانشگاه ها و محققین اعطا می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت گسترش انرژی پاسارگاد، متقاضیان می توانند برای ثبت نام به سایت www.estdco.com مراجعه کنند.

شبیه ساز رتینا اولین و تنها شبیه ساز مخازن نفت و گاز کاملا بومی ایرانی است که توسط گروهی از نخبگان دانشگاهی ایران در قالب شرکت دانش بنیان «توسعه فنآوری همیار مهندسی» با سرمایه گذاری مستقیم بخش خصوصی (شرکت گسترش انرژی پاسارگاد) توسعه یافته است. 

شبیه ساز مخازن نفت و گاز از طریق حل معادلات جریان چندفازی در مخازن به عنوان مهمترین ابزار پیش بینی رفتار و در نتیجه مبنای برنامه ریزی توسعه و تولید از این مخازن مورد استفاده قرار میگرید. این نرم افزار، از فنآوری سطح بالایی برخوردار است به گونه ای که هم اکنون تعداد شبیه سازهای صنعتی در سطح دنیا کمتر از انگشتان یک دست است.

رتینا علاوه بر اینکه توانسته است از نظر دقت و سرعت در سطح رقبای بین المللی خود باشد، با افزودن قابلیتهای اختصاصی، برای مدلسازی مخازن فوق پیچیده و شکافدار ایران سفارشی سازی شده و در اینگونه مخازن، قابلیتهای برتری دارد. این شبیه ساز با داشتن قابلیتهای ذکر شده به اولین شبیه ساز صنعتی اختصاصی مخازن ایران تبدیل شده و میتواند نقش کلیدی در مدیریت و برنامه ریزی برای تولید از اینگونه مخازن ایفا کند.

تصاویر
  • عرضه نسخه کامل صنعتی شبیه ساز رتینا به صورت رایگان در نمایشگاه بین المللی نفت
  • عرضه نسخه کامل صنعتی شبیه ساز رتینا به صورت رایگان در نمایشگاه بین المللی نفت
رتبه
اشتراک گذاری