اخبار

حسین زاده عضو کمیسیون انرژی مجلس: سرمایه‌گذاری بانک‌ها در صنعت نفت باعث رونق و پویایی این صنعت می‌شود
 

حسین زاده عضو کمیسیون انرژی مجلس: سرمایه‌گذاری بانک‌ها در صنعت نفت باعث رونق و پویایی این صنعت می‌شود


باید منابع و سرمایه‌های سرگردان را به سوی این صنعت تزریق کرد، معتقدم سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و میدان‌های مشترک نفت و گاز برای کشور و مردم منافع زیادی در پی دارد.
دوشنبه، 19 اردیبهشت 1401

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورود بانک‌ها به حوزه سرمایه‌گذاری در صنعت نفت آنها را به ریل اصلی خود بازمی‌گرداند و برای آنها سودآوری دارد، گفت: این مهم موجب پویایی، رونق و توسعه صنعت نفت به عنوان موتور محرک اقتصاد کشور خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گسترش انرژی پاسارگاد، حسین حسین‌زاده در پاسخ به این پرسش که با توجه به برنامه دولت برای استفاده از ظرفیت بانک‌ها در طرح‌های نفت و گاز، نظر شما در این باره چیست و این اقدام را چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: در شرایط کنونی مهم‌ترین ابزار برای تامین مالی صنعت نفت و گاز می‌تواند استفاده از سرمایه بانک‌ها باشد.

وی افزود: خوشبختانه هم‌اکنون نیز چندین بانک‌ وارد سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز شده‌اند که یکی از نمونه‌های آن ورود یکی از بانک‌ها برای کمک به راه‌اندازی نخستین پالایشگاه نفت خام فوق‌سنگین قشم بود که توسط رئیس‌جمهوری افتتاح شد.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه امروز یکی از اولویت‌های صنعت نفت توسعه میدان‌های مشترک نفت و گاز است، تصریح کرد: باید منابع و سرمایه‌های سرگردان را به سوی این صنعت تزریق کرد، معتقدم سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و میدان‌های مشترک نفت و گاز برای کشور و مردم منافع زیادی در پی دارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به‌یقین این تصور که مجموعه نفت و گاز می‌تواند به‌طور دائم و مستمر به ما درآمد دهد بی ‌آن که برای نگهداشت و به‌روز کردن تجهیزات آن هزینه کنیم، تصور اشتباهی است، اما متاسفانه عده‌ای در عمل اعتقادی به هزینه‌کرد برای نگهداشت صنعت نفت ندارند.

تصاویر
  • حسین زاده عضو کمیسیون انرژی مجلس: سرمایه‌گذاری بانک‌ها در صنعت نفت باعث رونق و پویایی این صنعت می‌شود
رتبه
اشتراک گذاری