اخبار

نشست هم اندیشی فنی شرکت ملی مدیریت اکتشاف نفت و شرکت تفاهم
 

نشست هم اندیشی فنی شرکت ملی مدیریت اکتشاف نفت و شرکت تفاهم


دوشنبه، 21 بهمن 1398

در این جلسه هم‌اندیشی که با حضور متخصصان بخش مدلسازی استاتیک، تحقیق و توسعه، زمین‌شناسی و مهندسی نفت در محل شرکت ملی مدیریت اکتشاف نفت در تهران برگزار شد، به بررسی پتانسیل‌های همکاری دو شرکت پرداخته شد.

در ابتدا تاریخچه‌ای از شرکت تفاهم به منظور آشنایی کارشناسان شرکت ملی مدیریت اکتشاف نفت با این شرکت و فعالیت‌های آن در صنعت و دانشگاه ارائه و به قابلیت‌های فنی، توانایی‌های اجرایی و پروژه‌های خاتمه یافته و در دست اجرای شرکت تفاهم اشاره شد. این نشست با بیان ویژگی‌ها و برتری‌های محاسباتی رتینا ادامه یافت و ضمن بیان برتری‌های این محصول در مقایسه با شبیه‌سازهای تجاری موجود به پرسش‌های کارشناسان شرکت ملی مدیریت اکتشافت نفت پاسخ داده شد.

در ادامه، شرکت تفاهم به معرفی نرم‌افزار رتینا استیشن بعنوان پلتفرم مدیریت جامع اطلاعات مرتبط با مراحل مختلف توسعه میادین نفت و گاز پرداخت. طراحی این نرم‌افزار به صورت ماژولار انجام شده به شکلی که می‌توان به سادگی پلاگین‌های مختلف بسته به نیاز به آن اضافه کرد.

تا اکنون امکانات لازم برای استفاده از شبیه‌ساز رتینا در این محصول گنجانده شده است. به این منظور، مدیریت داده‌های میدان همچون داده‌های چاه و مخزن و ایجاد مدل‌های شبیه‌سازی در نرم‌افزار وجود دارد. این نرم‌افزار بستر جامعی است برای همکاری تخصص‌های مختلف که می‌تواند علاوه بر مدیریت داده‌های متفرقه، امکان گردش اطلاعات و مدلسازی یکپارچه مخزن را فراهم کند. نحوه کسب دانش فنی در توسعه این نرم‌افزار مبتنی بر روش طراحی داخلی بر اساس ایده و فعالیت‌های تحقیق و توسعه شرکت می‌باشد. از ویژگی‌های رتینا استیشن که در این نشست ارائه گردید، میتوان به توسعه به صورت بستر نرم‌افزاری، مدیریت مجتمع داده‌ها از طریق پایگاه داده، امکان افزودن پلاگین به نرم‌افزار به منظور توسعه قابلیت‌های جدید، امکان تعریف انواع داده‌های جدید از طریق فایل XML، امکان افزودن خصوصیات جدید به انواع داده‌های موجود، دارا بودن محیط محاسباتی پیشرفته، اشاره نمود.

در پایان نشست مقرر گردید، همکاری اولیه شرکت تفاهم با شرکت ملی مدیریت اکتشاف نفت در قالب اختصاص لایسنس ارزیابی شبیه‌ساز رتینا و نرم‌افزار رتینا استیشن، برای بررسی و تایید نهایی و امکان توسعه آن در بخش مدلسازی استاتیک، ادامه یابد.

تصاویر
  • نشست هم اندیشی فنی شرکت ملی مدیریت اکتشاف نفت و شرکت تفاهم
رتبه
اشتراک گذاری