اخبار

رویداد StoryTelling با موضوع «از خاک جفیر تا سپهر شکوفایی»
 

رویداد StoryTelling با موضوع «از خاک جفیر تا سپهر شکوفایی»


ﺳﻪشنبه، 22 اسفند 1402

رویداد StoryTelling (داستان‌سرایی) با موضوع "از خاک جفیر تا سپهر شکوفایی" به روایت شرکت پژواک انرژی پاسارگاد در مورد طرح توسعه میدان نفتی سپهر و جفیر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی گروه انرژی پاسارگاد، جوان‌ترین میدان‌ نفتی ایران با اتکا بر مدیریت، دانش و سرمایه ایرانی در هجدهم اسفند 1402 رسماً به بهره‌برداری رسید. آیین افتتاح رسمی طرح توسعه میدان نفتی سپهر و جفیر با دستور رئیس‌جمهور در منطقه غرب کارون (خوزستان) برگزار شد. از این رو ریاست دانش سازمانی هم‌زمان در تهران رویداد StoryTelling (داستان‌سرایی) با موضوع "از خاک جفیر تا سپهر شکوفایی" به روایت شرکت پژواک انرژی پاسارگاد جهت اجرای این طرح فاخر را برگزار کرد و در این مراسم از آقای سعید سهیلی، راوی و مدیر پروژه میدان نفتی سپهر و جفیر قدردانی صورت گرفت.

در این رویداد که روز 15 اسفند 1402 برگزار شد تیم پروژه میدان نفتی سپهر و جفیر از شرکت پژواک انرژی، درس آموخته های حاصل از اجرای این پروژه و عملیات شتاب بخشی و سرعت دهی به استفاده از بکارگیری راه حل های نوآورانه توسط متخصصان این شرکت را بازگو کردند. برخی از دستاورد های مهم این پروژه شامل موارد زیر است:

            ثبت رکورد کوتاه‌ترین زمان حفاری در چاه‌های میدان با حفاری چاه سپهر 8

            نوآوری در سیال تکمیلی چاه و صرفه جویی 4 میلیون دلاری در هزینه‌های پروژه

            کاهش ریسک‌های پروژه از طریق جلب مشارکت شرکت ملی حفاری و اجرای پروژه به‌صورت کنسرسیوم 

تعداد چاه‌ها تا پایان قرارداد (۲۰ سال) ۱۳۰ حلقه چاه و میزان تولید بیشینه ۱۱۰ هزار بشکه نفت در روز تعیین شده که در حال حاضر ظرفیت تولید در این میدان‌ ۵۰ هزار بشکه نفت در روز است که با پشتوانه بومی‌سازی تجهیزات تکمیل چاه با فشار ۱۰ هزار پام با فعالیت هفت دکل هم‌زمان برای نخستین‌بار محقق شد. در حال حاضر حفاری ۱۲ حلقه چاه در این میدان نفتی به پایان رسیده که از این تعداد هشت حلقه چاه وارد مدار تولید شده است؛ البته برای فاز دوم برنامه‌ریزی شده که چهار حلقه چاه نیز در مدار تولید قرار گیرد، تولید نفت از میدان سپهر و جفیر شروع شده و در حال حاضر حدود ۴۰ هزار بشکه در روز است.

با توجه به اهمیت بالای برنامه جامع توسعه و تولید از میدان نفتی سپهر و جفیر برای کشور و جهت برنامه‌ریزی‌های آینده گروه انرژی پاسارگاد، رویداد داستان‌سرایی پس از اجرا و اتمام موفقیت‌آمیز فاز اول پروژه برگزار شد که نویدبخش تحقق دستاوردهای بیشتر به پشتوانه مرور تجارب حاصل از اجرای این پروژه خواهد بود.

تصاویر
  • رویداد StoryTelling با موضوع «از خاک جفیر تا سپهر شکوفایی»
  • رویداد StoryTelling با موضوع «از خاک جفیر تا سپهر شکوفایی»
  • رویداد StoryTelling با موضوع «از خاک جفیر تا سپهر شکوفایی»
رتبه
اشتراک گذاری