اخبار

ثبت رکورد جدید تخلیه و بارگیری فرآورده‌ نفتی در اسکله حرا قشم
 

ثبت رکورد جدید تخلیه و بارگیری فرآورده‌ نفتی در اسکله حرا قشم


چهارشنبه، 03 آبان 1402

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم اعلام کرد که ۱۷۳ هزار تُن فرآورده نفتی (انواع گریدهای قیر، محصولات هیدروکربنی و نفتا) در یکماه گذشته در اسکله اختصاصی نفتی حرا این جزیره - که متعلق به گروه گسترش انرژی پاسارگاد است - تخلیه و بارگیری شد.

علی اشتری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: این میزان تخلیه و بارگیری فرآورده های نفتی از سوی ۱۰ فروند شناور ورودی به این اسکله اختصاصی انجام شده است. رکورد قبلی تعداد ورود شناور به این اسکله در ماه، متعلق به آذر ۱۴۰۱ با ورود هفت شناور و مجموع تخلیه و بارگیری ۸۹ هزار تُن بوده است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم توضیح داد: اسکله حرا که به‌ عنوان اسکله اختصاصی نفتی در ضلع شمالی جزیره قشم واقع شده توسط بخش خصوصی (شرکت گسترش انرژی پاسارگاد) ایجاد شده و تمامی خدمات دریایی آن از طریق اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان راهبری می‌شود.

اشتری اضافه کرد: از مهم ترین ویژگی های این اسکله اختصاصی بارگیری فله محصولات با ریت بارگیری ۵۰۰ تُن در ساعت قیر و قابلیت پهلودهی کشتی تا تُناژ ۴۰ هزار تُن در جزیره قشم است.

جزیره زیبای قشم مشرف به تنگه هرمز و مجرای ورودی به خلیج فارس و دریای عمان و بزرگ‌ ترین جزیره خلیج فارس است که به دلیل مجاورت با اقیانوس هند، وجود منابع نفت و گاز و واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی و تجهیزات فرا ساحلی و برخورداری از تسهیلات بندری برای کشتی‌ های بزرگ (در رده پاناماکس) یکی از راهبردی ترین جزایر ایران و خلیج فارس است.​

تصاویر
  • ثبت رکورد جدید تخلیه و بارگیری فرآورده‌ نفتی در اسکله حرا قشم
رتبه
اشتراک گذاری