اخبار

روندهای نفت و گاز در 2019 .. ابتنای استراتژی‌های رشد بر روی شن‌های روان
 

روندهای نفت و گاز در 2019 .. ابتنای استراتژی‌های رشد بر روی شن‌های روان


دوشنبه، 26 فروردین 1398

ابتنای استراتژی‌های رشد بر روی شن‌های روان

بخشی از نظرسنجی بیست و دوم  شرکت PWC از مدیران عامل درباره روندها

مترجم: محمدمهدی مظفر مشاور و دستیار ویژه مدیر عامل
منبع: شرکت مشاوره مدیریت PwC

با وجودی که صنعت نفت و گاز همواره بی ثبات بوده، با این حال پیش‌بینی دوران فراز و فرود آونگ آن کار خیلی دشواری نبوده است. با این حال، آن روزها، حداقل در حال حاضر، به پایان رسیده‌اند. ترکیبی از عوامل شامل نوسانات قیمت نامطلوب و گاه ناشناخته، ابهام در مورد آینده سوخت‌های فسیلی و مذاکرات تجاری کشورها به طور فزاینده‌ای در سراسر جهان در حال تغییر اساسی مبانی عرضه و تقاضای سنتی هستند، که باعث می‌شود تا بسیاری از چالش‌های جدید بدون پاسخ روشن باقی بماند. می‌توان گفت که در سال جاری میلادی، مدیران صنعت نفت و گاز اساساً تلاش می‌کنند تا مسیر رشد شرکت‌هایشان را بر روی شن‌های روان بنا گذارند.

کافی است به نگرانی‌ها درباره قیمت در نیمه دوم سال 2018 نگاه کنید - اکثر شرکت‌ها در حالی با افزایش قیمت‌ها (افزایش بیش از 80 دلار در هر بشکه) مواجه شدند که همه جا بحث پذیرش «سطوح پایین قیمت نفت برای طولانی مدت» مطرح بود گویی نفتی که در اختیار ماست در حال تبخیر شدن است. سپس این بخش ناگهان به طور غیرمنتظره در پایان سال با سقوط قیمت‌ها رو به رو شد (نفت برنت که پایین‌تر از 60 دلار آمریکا معامله شد). طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی (نگاه کنید به شکل 1)، حتی در صورت گذار به یک آینده کم کربن، ولی سوخت‌های فسیلی همچنان حدود 75 درصد از تقاضای جهانی انرژی اولیه در سال 2040 را در اختیار خواهند داشت. پیش بینی می‌شود که فراوانی عرضه فعلی طی چند سال آینده نیز ادامه داشته باشد پیش از این که ما احتمالا با یک بحران عرضه مواجه شویم، که روندهای غالب گذشته صنعت را دستخوش تغییرات گسترده نماید.

و سپس یک مانع بزرگ دیگر پیش روی ماست: رشد سریع بحران تغییرات آب و هوایی. توافقنامه پاریس در سال 2016 استانداردهایی را برای کشورها جهت کاهش انتشار کربن و نظارت بر سیاست‌های آب و هوایی تعیین کرده است. در نشست اخیر در کاتوویچ لهستان، 200 کشور، مسیری را برای تعیین اتخاذ تدابیر سختگیرانه‌تر در جهت اجرای توافق ترسیم نمودند که احتمالاً موجب افزایش سرعت گذار انرژی خواهد شد. مهم نیست که بحث‌های عمومی چگونه پیش می‌رود، به نظر می‌رسد این فوریت ابداً کاهش نیابد و بر سیاست‌های دولت‌ها و نگرش‌های مصرف کنندگان تأثیرخود را بگذارد.

برای خواندن و دانلود این مقاله جذاب روی لینک روبرو کلیک فرمائید : لینک

 

شرکت گسترش انرژی پاسارگاد (PEDC) یک شرکت در حوزه انرژی است که در ایران واقع شده است. شرکت گسترش انرژی پاسارگاد یک هلدینگ در حوزه انرژی است که فعالیت هایش در کل زنجیره ارزش شامل اکتشاف، تولید، پالایش، بازاریابی مواد پتروشیمی، تولید برق و انرژی های تجدید پذیر و همچنین سرمایه گذاری بنابر تکنولوژی جدید می باشد و دفتر مرکزی شرکت در تهران واقع شده است. شرکت گسترش انرژی پاسارگاد در سرتاسر فلات قاره ایران و بازار بین المللی از طریق شرکت های زیرمجموعه خود حضور دارد. ما به سهامداران از طریق سرمایه گذاری فعال، نظارت سطح بالای پروژه هایمان، ایجاد مشارکت در سطح جهانی و مدیریت ریسک های خود به طور مؤثر و ایجاد مجموعه های متعادل، ارزش می گذاریم. در ضمن، ما به توسعه پایدار بخش انرژی و انجمن ها در کشور خود کمک می کنیم. رقابت PEDC به فرهنگ سازمانی مبتنی بر ارزشهای ما، با یک تعهد قوی به شفافیت، همکاری و بهبود عملیاتی مداوم متکی است. ما به عنوان یک شرکت تابعه متعلق به گروه مالی پاسارگاد، با بانک پاسارگاد بعنوان یک سهامدار متمایز ، از سال ٢٠٠٨ فعالیت خود را آغاز نموده ایم ، موفقیت ما به تجربه ، دانش مدیریتی و مشارکت قوی محلی و بین المللی ما مدیون است. PEDC متعهد به حفظ پایداری و به عنوان شریک راهبردی نخبه در بخش انرژی و پتروشیمی ایران شناخته شده است.

تصاویر
  • روندهای نفت و گاز در 2019 .. ابتنای استراتژی‌های رشد بر روی شن‌های روان
رتبه
اشتراک گذاری