اخبار

ﺧﻼﺻﻪی ﮔﺰارش ﻧﻔﺖ ۲۰۱۹ ..  ﺗﺤﻠﯿﻞ و ﭘﯿﺶﺑﯿﻨﯽ ﺗﺎ ﺳﺎل ۲۰۲۴ 
 

ﺧﻼﺻﻪی ﮔﺰارش ﻧﻔﺖ ۲۰۱۹ .. ﺗﺤﻠﯿﻞ و ﭘﯿﺶﺑﯿﻨﯽ ﺗﺎ ﺳﺎل ۲۰۲۴ 


یکشنبه، 11 فروردین 1398

ﺧﻼﺻﻪی ﮔﺰارش ﻧﻔﺖ ۲۰۱۹

ﺗﺤﻠﯿﻞ و ﭘﯿﺶﺑﯿﻨﯽ ﺗﺎ ﺳﺎل ۲۰۲۴ 

منبع گزارش : آژاﻧﺲ ﺑﯿﻦاﻟﻤﻠﻠﯽ اﻧﺮژی

ﺗﺮﺟﻤﻪ ﮐﻨﻨﺪه: ﺛﻤﯿﻨﻪ ﺣﺎﺟﯽزاده؛ ﮐﺎرﺷﻨﺎس ﺗﺤﻠﯿﻞ ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر   ﺗﺄﯾﯿﺪ ﮐﻨﻨﺪه: ﻣﺤﻤﺪﻣﻬﺪی ﻣﻈﻔﺮ؛ ﻣﺸﺎور و دﺳﺘﯿﺎر وﯾﮋه ﻣﺪﯾﺮ ﻋﺎﻣﻞ

چکیده گزارش : بازار های جهانی ﻧﻔﺖ وارد ﻣﺮﺣﻠﻪای از ﺗﻐﯿﯿﺮات ﮔﺴﺘﺮده ﺷﺪه اﻧﺪ. اﯾﺎﻻت ﻣﺘﺤﺪه ی آﻣﺮﯾﮑﺎ ﺑﻪ ﻃﻮر ﻓﺮاﯾﻨﺪه ای در ﺣﺎل اﻓﺰاﯾﺶ ﻋﺮﺿﻪ ﻧﻔﺖ در ﺳﻄﺢ ﺟﻬﺎن اﺳﺖ. در ﻫﻤﯿﻦ ﺣﺎل، ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻧﻔﺖ ﺧﺎم ﺳﻨﮕﯿﻦ ﺑﻪ ﺳﺒﺐ اﻋﻤﺎل ﺑﺮﺧﯽ ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎ و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻣﺤﺪودﯾﺖ ﺗﻮﻟﯿﺪ در ﺑﺮﺧﯽ ﮐﺸﻮرﻫﺎی اﺻﻠﯽ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮐﻨﻨﺪه ﺑﻪ ﺑﻦﺑﺴﺖ ﺧﻮرده اﺳﺖ.  ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻫﻤﻪی اﯾﻦ ﻣﻮارد دﮔﺮﮔﻮﻧﯽ درﻋﺮﺿﻪ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﻧﻔﺖ ﻫﻤﺮاه ﺑﺎ ﻋﻮاﻗﺐ ﺣﺴﺎس ﺑﺮای اﻣﻨﯿﺖ اﻧﺮژی و ﺗﻌﺎدل ﺑﺎزار در ﻃﻮل ﻣﺪت ﻣﻮرد ﺑﺮرﺳﯽ ﺗﺎ ﺳﺎل ۲۰۲۴ اﺳﺖ.

ﻋﻠﯿﺮﻏﻢ اﯾﻨﮑﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﻣﯿﺰان ﺗﻘﺎﺿﺎی ﻧﻔﺖ در ﺳﺎل ۲۰۱۸ از ﺳﻮی اﯾﺎﻻت ﻣﺘﺤﺪه ی آﻣﺮﯾﮑﺎ ﺑﻮد، ﺷﺎﺧﺺ رﺷﺪ از ﮐﺸﻮرﻫﺎی ﺗﻮﺳﻌﻪﯾﺎﻓﺘﻪ و ﺳﻮﺧﺖﻫﺎی دارای ﮐﺎرﺑﺮی ﺣﻤﻞوﻧﻘﻠﯽ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﮔﺮﻓﺘﻪ و ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﮐﺸﻮرﻫﺎی آﺳﯿﺎﯾﯽ و ﻣﺤﺼﻮﻻت ﭘﺘﺮوﺷﯿﻤﯽ ﻣﯽرود. اﯾﻦ ﺗﻐﯿﯿﺮات ﻋﻮاﻗﺐ ﺳﻬﻤﮕﯿﻨﯽ ﺑﺮای ﺗﺠﺎرت و ﺻﻨﻌﺖ ﭘﺎﻻﯾﺶ ﺑﻪ ﻫﻤﺮاه ﺧﻮاﻫﺪ داﺷﺖ. ﺑﺨﺶ ﻣﺬﮐﻮر ﭼﺎره ای ﺟﺰ ﺳﺎزﮔﺎری ﺑﺎ وﯾﮋﮔﯽﻫﺎی ﺟﺪﯾﺪ ﺳﻮﺧﺖ ﮐﺸﺘﯽ، اﺑﻼﻏﯽ از ﺳﻮی ﺳﺎزﻣﺎن ﺑﯿﻦاﻟﻤﻠﻠﯽ درﯾﺎﻧﻮردی ﮐﻪ از ﺳﺎل ۲۰۲۰ اﺟﺮاﯾﯽ ﻣﯽﮔﺮدد، و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ اﻓﺖ ﺷﺪﯾﺪ در ﻇﺮﻓﯿﺖ ﭘﺎﻻﯾﺸﯽ ﮐﻪ ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪ ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﻨﯿﺎدﯾﻦ از ﺳﻮی ﻫﻤﻪ ﭘﺎﻻﯾﺸﮕﺮان در ﺳﻄﺢ ﺟﻬﺎن اﺳﺖ ﻧﺨﻮاﻫﺪ داﺷﺖ. 

جهت دیدن گزارش کامل به صورت فایل PDF بر روی لینک زیر کلیک نمایید :
لینک دانلود فایل PDF

شرکت گسترش انرژی پاسارگاد (PEDC) یک شرکت در حوزه انرژی است که در ایران واقع شده است. شرکت گسترش انرژی پاسارگاد یک هلدینگ در حوزه انرژی است که فعالیت هایش در کل زنجیره ارزش شامل اکتشاف، تولید، پالایش، بازاریابی مواد پتروشیمی، تولید برق و انرژی های تجدید پذیر و همچنین سرمایه گذاری بنابر تکنولوژی جدید می باشد و دفتر مرکزی شرکت در تهران واقع شده است. شرکت گسترش انرژی پاسارگاد در سرتاسر فلات قاره ایران و بازار بین المللی از طریق شرکت های زیرمجموعه خود حضور دارد. ما به سهامداران از طریق سرمایه گذاری فعال، نظارت سطح بالای پروژه هایمان، ایجاد مشارکت در سطح جهانی و مدیریت ریسک های خود به طور مؤثر و ایجاد مجموعه های متعادل، ارزش می گذاریم. در ضمن، ما به توسعه پایدار بخش انرژی و انجمن ها در کشور خود کمک می کنیم. رقابت PEDC به فرهنگ سازمانی مبتنی بر ارزشهای ما، با یک تعهد قوی به شفافیت، همکاری و بهبود عملیاتی مداوم متکی است. ما به عنوان یک شرکت تابعه متعلق به گروه مالی پاسارگاد، با بانک پاسارگاد بعنوان یک سهامدار متمایز ، از سال ٢٠٠٨ فعالیت خود را آغاز نموده ایم ، موفقیت ما به تجربه ، دانش مدیریتی و مشارکت قوی محلی و بین المللی ما مدیون است. PEDC متعهد به حفظ پایداری و به عنوان شریک راهبردی نخبه در بخش انرژی و پتروشیمی ایران شناخته شده است.

 

 

تصاویر
  • ﺧﻼﺻﻪی ﮔﺰارش ﻧﻔﺖ ۲۰۱۹ ..  ﺗﺤﻠﯿﻞ و ﭘﯿﺶﺑﯿﻨﯽ ﺗﺎ ﺳﺎل ۲۰۲۴ 
رتبه
اشتراک گذاری