اخبار

سخنرانی جناب آقای مهندس پاکروان مدیرعامل محترم شرکت حفاری استوان کیش در پنل تعهد رهبری و مدیریت سازمان
 

سخنرانی جناب آقای مهندس پاکروان مدیرعامل محترم شرکت حفاری استوان کیش در پنل تعهد رهبری و مدیریت سازمان


چهارشنبه، 15 اسفند 1397

سخنرانی جناب آقای مهندس پاکروان مدیرعامل محترم شرکت حفاری استوان کیش در پنل تعهد رهبری و مدیریت سازمان در توسعه منابع انسانی  در ششمین کنگره حفاری و نیز سومین کنگره اکتشاف و تولید ایران

گزیده ای از سخنرانی مدیرعامل شرکت حفاری استوان کیش جناب آقای مهندس پاکروان در پنل شرکت های اکتشاف و تولید در سومین کنگره بین المللی اکتشاف و تولید
صنعت حفاری نیازمند تعامل کارفرما و پیمانکار در اشتراک منافع و ریسک‌های پروژه‌هاست

مدیرعامل شرکت حفاری استوان کیش گفت: حفظ شرکت‌های حفاری و خدمات حفاری فعال که با همت و تلاش سالیان متمادی سرمایه‌گذاران، متخصصان و مجربین کشور تاسیس شده اند و سرمایه‌های ملی محسوب می‌شوند، نیازمند تعامل دوطرفه و مشارکت متناسب کارفرما و پیمانکار در ریسک ها و منافع پروژه‌هاست. 
به گزارش روابط عمومی، مهندس مرتضی پاکروان که در پنل با عنوان " شرکت های حفاری و توسعه دهنده و نقش آفرین در حفظ و نگهداشت تولید نفت ایران " در کنگره صنعت حفاری سخن می‌گفت، با اشاره به نقش شرکت‌های حفاری و خدمات حفاری در حفظ و نگهداشت تولید نفت و گاز کشور، عدم وجود تعادل در اجرای تعهدات قراردادی متقابل روابط کارفرما و پیمانکار را مورد انتقاد قرار داد و از بروکراسی پیچیده پیش پای شرکت‌ها در تعامل با سازمان‌های دولتی تحت عنوان خودتحریمی یاد کرد.
مدیرعامل شرکت حفاری استوان کیش گفت: اگر بخواهیم دور از فضای شعاری به مسائل و مشکلات شرکت‌های حفاری بپردازیم، باید از دشواری‌های تامین تجهیزات، دریافت مطالبات از کارفرما، مشکلات ناشی از هزینه های تحمیلی دارایی، مالیات و بیمه تامین اجتماعی، تامین نقدینگی و هزینه‌های مالی ناشی از آن سخن گفت. 
مهندس پاکروان افزود: این یک انتظار منطقی و طبیعی است که شرکت‌های حفاری در این برهه حساس زمانی تمام توان خود را که ناشی از 110 سال پشتوانه تجربی فعالیت های حفاری نفت و گاز در ایران  است و همچنین تجارب ارزشمند بومی سازی این صنعت با تکیه بر توانمندی های داخلی در چهل سال اخیر را برای نقش آفرینی و کمک برای عبور از این شرایط بحرانی  به کار خواهند گرفت اما حل مسائل تابع تعامل دوطرفه بین کارفرما و پیمانکار است.
وی با انتقاد از قراردادهای یکجانبه کارفرما با پیمانکار، عوامل هزینه‌زای بیرونی را برای پیمانکاران بسیار سنگین خواند و گفت: شرکت ملی نفت ایران و شرکت های تابعه آن که بزرگ‌ترین و اصلی ترین کارفرمای شرکت ‌های حفاری و خدمات فنی هستند، باید توجه کنند در شرایطی که به دلیل تحریم‌ها، و مضاف بر آن به دلیل عدم پرداخت به موقع مطالباتشان از طرف کارفرماها ، شرکت ‌ها امکان تامین قطعات و تجهیزات را ندارند و به همین دلیل گاهی دستگاه ها و تجهیزات حفاری دچار توقف عملیاتی می‌شوند، کارکرد آنها ( ZERO RATE ) در نظر گرفته می‌شود و هیچ پرداختی به آنها صورت نمی‌گیرد در حالی که شرکت قصوری در این زمینه ندارد و مشکل ناشی از عوامل بیرونی و عدم اجرای به موقع تعهدات مالی از طرف کارفرما است ، بنابراین نباید همه هزینه های ناشی از این تأخیرات و توقفات در این شرایط به حساب پیمانکار گذاشته شود. 
مدیرعامل شرکت حفاری استوان کیش با بیان اینکه در تنظیم قراردادها باید به پتانسیل شرکت ‌های حفاری توجه کرد، گفت:  گاهی در مناقصات حفاری، 20 شرکت حضور دارند که برخی از آنها هیچ امکانات و تجهیزاتی ندارند اما صرفا برای حفظ بقا در بازار ، به هر شرایطی که در اسناد مناقصات درج شود مجبورند مهر تائید بزنند ولی در عمل و اجراء با مشکل مواجهه می شوند . 
مهندس پاکروان ، بعنوان یکی از اعضای هیأت مدیره انجمن شرکت های حفاری ضمن بیان جایگاه مهم انجمن حفاری و نقش خطیر آن در صنعت حفاری ، مهمترین راهکار برای حل مسائل جاری صنعت حفاری را استفاده از روش تنظیم‌کنندگی و رگولاتوری در بازار حفاری عنوان کرد و از انجمن شرکت‌های حفاری نفت و گاز خواست تا این موضوع را به‌طور جدی پیگیری کند و شرکت‌های عضو نیز با حضور فعال و هم‌افزایی برای حل چالش‌ها کمک کنند.
وی همچنین، ادغام و تجمیع ظرفیت ها را از دیگر راهکارهای موجود در شرایط فعلی دانست و استفاده از امکانات و توانمندی‌های شرکت های داخلی را به ‌منظور کنترل و مدیریت هزینه‌ها مهم و ضروری خواند.
مدیرعامل شرکت حفاری استوان کیش با بیان اینکه مدیریت هزینه‌های نیروی انسانی و بسیاری از هزینه‌های آشکار و پنهان نیازمند تأمین نقدینگی است ، گفت: با وجود اینکه شاید برخی شرکت‌ها میلیون‌ها یورو از کارفرماهای محترم طلبکار باشند، اما در تامین هزینه‌های جاری خود و پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل مشکل دارند.  
مهندس پاکروان تاکید کرد که وجود انجمن شرکت‌های حفاری فرصت بسیار مغتنمی برای تبادل نظر و هم‌افزایی شرکت‌های فعال در صنعت حفاری ایران است تا با یاری همدیگر و همدلی بتوانند برهه‌های سخت پیش رو را با موفقیت و سربلندی پشت سر بگذارند.

شرکت گسترش انرژی پاسارگاد (PEDC) یک شرکت در حوزه انرژی است که در ایران واقع شده است. شرکت گسترش انرژی پاسارگاد یک هلدینگ در حوزه انرژی است که فعالیت هایش در کل زنجیره ارزش شامل اکتشاف، تولید، پالایش، بازاریابی مواد پتروشیمی، تولید برق و انرژی های تجدید پذیر و همچنین سرمایه گذاری بنابر تکنولوژی جدید می باشد و دفتر مرکزی شرکت در تهران واقع شده است. شرکت گسترش انرژی پاسارگاد در سرتاسر فلات قاره ایران و بازار بین المللی از طریق شرکت های زیرمجموعه خود حضور دارد. ما به سهامداران از طریق سرمایه گذاری فعال، نظارت سطح بالای پروژه هایمان، ایجاد مشارکت در سطح جهانی و مدیریت ریسک های خود به طور مؤثر و ایجاد مجموعه های متعادل، ارزش می گذاریم. در ضمن، ما به توسعه پایدار بخش انرژی و انجمن ها در کشور خود کمک می کنیم. رقابت PEDC به فرهنگ سازمانی مبتنی بر ارزشهای ما، با یک تعهد قوی به شفافیت، همکاری و بهبود عملیاتی مداوم متکی است. ما به عنوان یک شرکت تابعه متعلق به گروه مالی پاسارگاد، با بانک پاسارگاد بعنوان یک سهامدار متمایز ، از سال ٢٠٠٨ فعالیت خود را آغاز نموده ایم ، موفقیت ما به تجربه ، دانش مدیریتی و مشارکت قوی محلی و بین المللی ما مدیون است. PEDC متعهد به حفظ پایداری و به عنوان شریک راهبردی نخبه در بخش انرژی و پتروشیمی ایران شناخته شده است.

تصاویر
  • سخنرانی جناب آقای مهندس پاکروان مدیرعامل محترم شرکت حفاری استوان کیش در پنل تعهد رهبری و مدیریت سازمان
  • سخنرانی جناب آقای مهندس پاکروان مدیرعامل محترم شرکت حفاری استوان کیش در پنل تعهد رهبری و مدیریت سازمان
رتبه
اشتراک گذاری