اخبار

آغاز عملیات راه اندازی و تولید از میدان نفتی سپهر-جفیر در هفته دولت
 

آغاز عملیات راه اندازی و تولید از میدان نفتی سپهر-جفیر در هفته دولت

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت خبر داد

یکشنبه، 22 مرداد 1402

به گزارش روابط عمومي گروه گسترش انرژی پاسارگاد به نقل از  شركت مهندسي و توسعه نفت، ابوذر شريفي مديرعامل اين شركت از آغاز عملیات راه اندازی و تولید از میدان نفتی سپهر-جفیر خبر داد و گفت: قرارداد توسعه میادین سپهر و جفیر در قالب قراردادهای بالادستي صنعت نفت(IPC)  میان شرکت ملی نفت و یکی از شرکتهای وابسته به بانک پاسارگاد (هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد) منعقد و عمليات اجرايي آن از شهريور 1398 آغاز شده است.

وي با بیان اینکه برنامه جامع توسعه و توليد از اين میدان شامل 3 فاز است، افزود: با روی کار آمدن دولت سیزدهم توسعه اين ميادين شتاب معناداری پیدا کرد و امروز شاهد نتیجه بخشی آن می باشیم، بنحوی که بخش قابل توجهی از توسعه این میدان آماده راه اندازی در هفته دولت است.

مديرعامل شركت مهندسي و توسعه نفت یادآوری کرد: پيش‌بيني سرمايه‌گذاري مستقيم توسط پیمانکار در فاز اول حدود ۴۰۰ میلیون دلار و در مجموع در اين طرح ملي معادل حدود 2.7 ميلیارد دلار می باشد.

شریفی گفت: از دیگر اهداف اين طرح اشتغال نزديك به 3000 نفر نيروي كار به صورت مستقيم در مراحل توسعه و تولید است و همچنین بومي‌سازي فن آوری های شکافت هیدرولیکی و حفاري افقی با دستگاه RSS در طول دوره توسعه هدف گذاری شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با شروع فرایند تولید از این ميادين جدید(Green) و ادامه سرمایه گذاری شبکه بانکی و شرکت های اکتشاف و تولید(E&P) در فعالیت‌های توسعه ميادين گام مهمی در جهت افزایش تولید نفت خام در کشور برداشته شود.

تصاویر
  • آغاز عملیات راه اندازی و تولید از میدان نفتی سپهر-جفیر در هفته دولت
رتبه
اشتراک گذاری