اخبار

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین انجمن شرکت‌های اکتشاف و تولید و ۴ دانشگاه معتبر کشور
 

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین انجمن شرکت‌های اکتشاف و تولید و ۴ دانشگاه معتبر کشور


تفاهم‌نامه همکاری بین انجمن شرکت‌های اکتشاف و‌تولید و دانشگاه‌های تهران، علم و صنعت، علامه طباطبایی و شیراز، امروز جمعه در نمایشگاه‌ بین‌المللی نفت تهران امضا شد.
جمعه، 29 اردیبهشت 1402

به گزارش روابط عمومی گروه گسترش انرژی پاسارگاد، اهم اهداف این تفاهم‌نامه که توسط مهندس شمس رئیس‌هیات‌مدیره انجمن شرکت‌های اکتشاف و تولید با نمایندگان دانشگاه‌ها امضا شد، انجام طرح‌های پژوهشی و توسعه فناوری و حمایت از تزهای دکتری در بخش‌هایی است که شرکت‌های اکتشاف و تولید نیازمند بهبود و توسعه در حوزه‌های فنی و تخصصی، حقوقی و قراردادی، و تامین مالی و سرمایه‌گذاری هستند.

خانم مهندس الینا باقری دبیرکل انجمن شرکت‌های اکتشاف و تولید پس از امضای این تفاهم‌نامه‌ها در گفتگو با خبرنگار ما گفت: از تمامی شرکت های عضو انجمن، نیازهای آنها در حوزه‌های مختلف استحصا شده و آنچه مشترک بوده در اختیار دانشگاه‌ها قرار گرفته و هدف از انتخاب این دانشگاه‌ها نیز تخصص در حوزه‌های مرتبط با نیازهای یاد شده است.

خانم مهندس باقری با بیان اینکه ۱۹ شرکت اکتشاف و تولید عضو این انجمن هستند گفت: ۵ نفر عضو اصلی هیات مدیره و ۲ نفر عضو علی‌البدل هستند. هدف انجمن که شهریورماه گذشته ثبت شده این است که مشکلات و چالش‌های شرکتها را استخراج و برای حل آنها در قالب یک انجمن اقدام کند تا شرکت‌های اکتشاف و تولید مجبور نباشند به طور مجزا در پی رفع چالش‌ها باشند.

دبیرکل انجمن شرکت‌های اکتشاف و تولید گفت: دو بند شامل بند م تبصره ۱ و بند ص تبصره ۱ در بودجه امسال کشور برای شرکت‌های اکتشاف‌ و‌ تولید گنجانده شده است. همچنین اصلاحیه قراردادهای IPC و در نظر گرفتن راهکارهایی برای حل مشکلات شرکتهای اکتشاف و تولید در برنامه هفتم توسعه از جمله مطالبات میلیاردی آنها از شرکتهای دولتی و همچنین مشکلات مالی پروژه‌های پیمانکاری که به دلیل اختلاف قیمت به دلیل تورم دچار مشکل شده‌اند از جمله دیگر برنامه‌های انجمن شرکت‌های اکتشاف و تولید است.

تصاویر
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین انجمن شرکت‌های اکتشاف و تولید و ۴ دانشگاه معتبر کشور
رتبه
اشتراک گذاری