اخبار

فعالیت دکل‌های ملی حفاری در طرح توسعه سپهر و جفیر آغاز می‌شود
 

فعالیت دکل‌های ملی حفاری در طرح توسعه سپهر و جفیر آغاز می‌شود


شنبه، 11 بهمن 1399
شرکت ملی حفاری ایران اعلام کرد: عملیات طرح توسعه میدان‌های نفتی سپهر و جفیر با کاربست دکل‌های حفاری این شرکت به‌زودی آغاز می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، سیدمجید موسوی، مدیر پروژه حفاری ۶ حلقه چاه در میدان‌های نفتی سپهر و جفیر گفت: ملی حفاری در مشارکت با شرکت پژواک انرژی در مدت ٢٤ ماه ۶ حلقه چاه توسعه‌ای در این میدان‌ها حفر و تکمیل می‌کند که به این منظور دو دستگاه حفاری سنگین ناوگان شرکت اختصاص یافته و عملیات جابه‌جایی و استقرار دستگاه حفاری ۹۴ فتح در این موقعیت در شرف اجراست.

وی افزود: با آماده شدن محل برپایی دکل (لوکیشن) و مقدمات کار، دومین دستگاه حفاری هم به منطقه عملیاتی میدان‌های سپهر و جفیر انتقال می‌یابد.

محمدعلی عمادی، معاون اجرایی بالادستی نفت و گاز شرکت گسترش انرژی پاسارگاد نیز درباره طرح توسعه میدان‌های سپهر و جفیر که در قالب قراردادهای جدید نفتی ازسوی این شرکت اجرا می‌شود، به ایسنا گفت: برای تأمین هزینه توسعه فاز نخست این میدان‌ها، ۶۰۰ میلیون دلار منابع مالی از سوی بانک پاسارگاد و ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی اختصاص می‌یابد که مراحل دریافت منابع مالی تخصیص‌یافته از سوی صندوق توسعه ملی به موازات اجرای پروژه در حال پیگیری است.

تصاویر
  • فعالیت دکل‌های ملی حفاری در طرح توسعه سپهر و جفیر آغاز می‌شود
رتبه
اشتراک گذاری